Suzuki GSX-R 1000 R

229.999,-

Et billede, der indeholder motorcykel, parkeret, motorcykling

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

Sport

Tophastighed

299 km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på 3 sek.

Forbrug

? km/liter

Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor. 2 overliggende kædetrukne knastaksler med variabel timing. 4 ventiler pr. cyl. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55,1 mm. Slagvolumen: 1000 ccm. Kompressionsforhold: 13,2:1. Maks. effekt: 202 hk (148,5 kW) ved 13200 o/min. Maks. moment: 117,6 Nm ved 10800 o/min. Ride by wire Indsprøjtning med 4 stk. 46 mm spjældhuse.

Transmission

6-trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk

Stel

Boksramme og hjælperamme i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 66,8°. Efterløb: 95 mm. Akselafstand: 1420 mm. Styrdæmper.

Affjedring for

Showa Balancefree Upside-down teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.

Affjedring bag

Svinggaffel med centralt placeret Showa BFRC støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 135 mm.

Bremser

For: 2 stk. 320 mm skiver med flydende ophæng. 4 stemplede radiale calipere.

Bag: 220 mm skive med fast ophæng. 1 stemplet flydende caliper.

Kurve ABS

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 190/55ZR17 på 6,00" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2075 mm. Sædehøjde: 825 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet: 16 liter. Fuldtanket vægt: 203 kg.

Vægt/kraft forhold

1,00 kg/hk

Udstyr

SR-VVT
SR-VVT er et mekanisk knastaksel-timing-forskydningssystem. Ved hjælp af rotationskraften slynges kuglelejre ved høje omdrejningstal, og ændre herved indsugningsventilerne til at åbne senere, men frem for alt også til at lukke senere. Systemet er meget vigtigt til at opnå den høje topeffekt uden at gå på kompromis med ydelse og moment i lav og mellem registret.

Ride by Wire
Ride by Wire.
Spjældhusene reguleres elektronisk via motorstyresystemet. Således eksisterer der ikke længere et mekanisk kabel fra gashåndtaget direkte til spjældhusene, alt styres således elektronisk..

Suzuki Composit Electrochemical Material
Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unit nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS)
S-DMS giver dig muligheden at vælge mellem tre forskellige motorprogrammer. Hvert motorprogram adskiller sig ved at ændre motorkarakteristikken som tilpasser gasrespons og effekt til det ønskede niveau. Sådan kan man ændre motorkarakteristikken, og herved motorcyklens opførsel som tilpasses til trafik samt vejrforhold.
Alle tre motorprogrammer giver samme maksimale effekt, effekten leveres bare forskelligt. Sammen med traction control systemet, vil du altid kunne finde en passende indstilling – uanset om du kører på våd eller tør bane/vej.

Suzuki Low RPM Assist
Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

Suzuki Clutch Assist System
SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

Motion Track Brake System
Motion Track Brake System. På motorcyklen er der monteret en Inertial Mesurement Unit (IMU). Denne sensor registrere køretøjets bevægelse og kombinere disse værdier med for og baghjulets rotation. Dette gør ABS systemet meget mere intelligent og sikrer optimal bremsekraft i alle situationer.

Motion Track TCS
Motion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction.

Launch Control System
Launch Control Systemet gør det lettere for en racerkører at få en optimal start. Systemet balancerer motoromdrejninger og moment mens køreren holder gassen åben, og kan herved koncentrere sig om at skifte gear.

Bi-directional Quick Shift System
Bi-directional Quick Shift Systemet afbryder automatisk gassen i præcis den nødvendige tid ved gearskift (mellem 50-75 millisekunder). Dette aflaster gearvælgeren og tillader et perfekt opadgående gearskift næsten uden accelerationsafbrydelse. For hurtige og smidige nedgearinger giver systemet den perfekte mængde mellemgas til at matche motor omdrejninger til det næste gear.

Suzuki Advanced Immoblizer System.
Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.