90° V-Twin og V7

Samtidig med knallert produktionen, begyndte Giulio Cesare Carcano at udvikle den første 90° V-Twin motor, den motor der snart skulle blive synonym med mærket Moto Guzzi.

Den 703 cc store Guzzi V7 kom ud i 1967. Den blev taget godt imod på markedet, V7 blev snart efterfulgt af en 750 cc V7 Special, og senere af den legendariske V7 Sport, en maskine med rigtig gode vej kvaliteter og et flot moderne design.

Amerikanerne forelskede sig i denne nye Moto Guzzi teknologi og Italienske design, og snart var fabrikken igang med produktionen af Special, California og Ambassador.

Disse kraftfulde og elegante Italienske cruisere fangede virkelig den amerikanske forestilling i en sådan grad at de spillede stjerne roller i et stort antal film og reklamer. Disse meget succes fulde Guzzi'er startede en passion der stadig holder ved i staterne, og I 1973, blev Moto Guzzi købt af De Tomaso Industries Inc. (D.T.I. Group).

Opkøbet af De Tomaso startede produktionen af en serie af 4-cylindrede modeller, som kulminerede i den succes fulde Guzzi 254 i 1975. Men Guzzi's brugere demonstrerede tydeligt at tradition vejede tungere end nye ideer, og firmaet måtte hurtigt vende tilbage til udviklingen af den klassiske 90° V-twin som var blevet symbolet for Mandello del Lario. Stadig under De Tomaso æraen, efter nogle spøjse eksperimenter i form af 125 cc Tuttoturismo og Tuttoterreno, koncentrerede de deres design mere og mere i retning af Moto Guzzi's konservative ry.