Salget vokser

Forøgelsen i salgstallet førte til at fabrikken blev udvidet og i 1924, forlod 730 motorcykler Mandello del Lario grunden, dobbelt så mange som året før. Udvidelsen eksploderede. I 1925, var der mere end 300 ansatte og de producerede mere end 1200 motorcykler.

I 1927, blev der konstrueret 10 nye motorcykler. I 1929 nåede firmaets kapital 4,500,000 lire og de producerede omkring 2500 motorcykler.

I 1928, blev den første GT i motorcykel historien født, Moto Guzzi G.T., med en helt ny type stel takket være dens baghjuls affjedring. Den blev kendt som "Norge" fra Polar cirkel rallyet, i hvilket Carlo Guzzi's bror, Giuseppe, deltog i de følgende måneder.

I 1934, var Moto Guzzi italiens vigtigste motorcykel fabrik.

De ansatte på Mandello del Lario fabrikken havde en enestående holdning og stolthed i deres arbejde hvilket ses ved et enkelt faktum - motor konstruktørerne satte deres autograf på motorerne, der alle blev håndmonteret af fagfolk.

Racer successen kom hånd i hånd med den teknologiske udvikling. Under den store sejr i Tourist Trophy i 1935, den første ikke-engelske sejr i 24 år, havde Moto Guzzien, ejet af Stanley Woods, det nye stel med baghjuls affjedring og denne type stel begyndte snart at dukke op på alle andre mærker motorcykler.

Cyklerne var 250 cc 1-cylindrede og en 500 cc twin med den nye 120° V-motor. De var istand til at passere 200 km/t, og dominerede verdens racerbaner i næsten 20 år.

"Guzzi Rød", racercyklernes farve, vandt en plads i hjertet hos alle fans og blev samtidig et kendetegn på produktions cyklerne.

Historie og legende smelter sammen i de legendariske køreres bedrifter, kørere som Tenni, den allerede nævnte Woods, så Ruffo, Lorenzetti, Lomas og Andersson.

I 1930erne, blev P 175 og P 250 introduceret, forgængere for et helt dynasti med deres nyudviklinger, P.E., P.L., Egretta og Ardetta.