"Normale" og de første sejre

I 1921, bliver Normale født. Det var den første serieproducerede model, med 8 hk, en tophastighed på 80 km/t og et forbrug der giver 30 km pr liter. Normale var den første motorcykel i verden med centralstøtteben, en detalje som alle andre konstruktører senere ville tage til sig.

Her i begyndelsen af det 20ende århundrede, havde man ikke de sofistikerede reklame kampagner som vi har idag og den eneste måde at gøre reklame for sin motorcykel og den egenskaber, var at deltage i racerløb.

Og det var da også racer debuten, der endelig bragte Mandello del Lario fabrikken i det internationale søgelys.

Løbet var det hårde Milano-Neapel rally. To Moto Guzzi'er deltog og den endelige placering var ikke ligefrem spændende da de sluttede på 20ende og 22ende pladserne. Men sejren lå lige omkring hjørnet. Blot 30 dage senere, d. 25 September 1921, vandt Moto Guzzi sin første sejr i Targa Florio løbet med Gino Finzi. Dette var starten på en fantastisk succes serie der fortsatte uafbrudt frem til 1957. Den store række af Moto Guzzi sejre, der fortsatte indtil fabrikken trak sig tilbage fra racing, inkluderede 14 Verdens mesterskaber og 11 tourist trofæer.

De første sejre fik snakken til at gå og efterspørgslen steg. I 1921, blev 17 "Normale" motorcykler produceret til en pris på 8500 lire.

Den indtil nu manuelle produktion blev industrialiseret og en 300 m2 fabrik blev bygget med ialt 17 ansatte.

Fra dette tidspunkt var væksten konstant.

I 1923, var Moto Guzzi kendt og respekteret overalt og d. 7 September 1924, sejrede Guido Mentasti med C4V (en udvikling af den originale prototype), ingen af konkurrenterne kunne følge med. Moto Guzzi vandt det Europæiske mesterskab.