Kawasaki Z H2 SE
339.800,-
Kategori |
Sport |
Tophastighed |
299
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,1 sek. |
Forbrug |
18,5
km/liter |
Motor |
4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 2 balanceaksler. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3. Kompression: 11,2:1. Maks. effekt: 200 hk (147 kW) ved 11000 o/m. Maks. moment: 137 Nm ved 8500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 40 mm spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Trellis-stel, højstyrkestål med monteringsplade til svingarm.
Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65,1°. Efterløb: 104 mm. Akselafstand:
1455 mm. Styrdæmper |
Affjedring
for |
Showa SFF-CA upside down teleskopgaffel med KECS og 43 mm gaffelben.
Justerbar fjederforspænding og dæmpning.
Fjedervandring: 120 mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med centralt placeret Showa BFRC
støddæmper. Justerbar fjederforspænding og
dæmpning. Fjedervandring: 134 mm. |
Bremser |
For: 2 stk. 320 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere. Bag: 260 mm skive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper. Kombibremser og kurve ABS |
Dæk
og fælge |
For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 190/55ZR17 på 6,00" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet: 19 liter. Fuldtanket vægt: 240 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
1,20
kg/hk |
Om |
Kompressor = moment: Målet med Z H2 motoren har været at få kontrollerbar effekt ved alle omdrejninger og dermed give føreren følelsen af kontrol, så de mange kræfter kan udnyttes. Den 998cc store 4-cylindrede motor yder 200 hk og kompressoren sørger for et solidt moment der giver et kraftoverskud som ikke findes magen til på en suge motor. Fartpilot: Med fartpilot kan du indstille
hastigheden til det ønskede og bare nyde turen. Hastigheden kan ændres via +
/ - knapperne ved venstre tommelfinger. KECS med Showa Skyhook
Technology: KECS, Kawasakis semi-aktive
elektroniske affjedringssystem, tilpasser sig vej- og køreforhold, hvilket
giver en følelse af "at være hængt op i skyerne" .
Ved at kombinere højniveau mekaniske komponenter med den nyeste elektroniske
styreteknologi tilbyder KECS en affjedringen
der endnu bedre absorberer vejens ujævnheder og dermed øger komforten for
både føre og passager samt den mere faste dæmpning til sportskørsel. LED i alle lygter TFT farveskærm: TFT
farveskærmen indeholder et væld af informationer og kan samtidigt forbindes
til din smart phone via Bluetooth. KQS (Kawasaki Quick Shifter):
Med quick-shift i begge retninger kan føreren
skifte gear uden brug af koblingen. Systemet fungerer ved +2500 rpm. Når der skiftes op skal
motorcyklen være under acceleration og når der skiftes ned skal gas-håndtaget være sluppet. Telefonopkobling: Med appen "RIDEOLOGY THE
APP" kan føreren trådløst koble sin smartphone til motorcyklen hvorfra det både er muligt at tilgå data fra motorcyklen og
downloade køre logs. Udover at hente data er det også muligt at foretage
justeringer i motorcyklens elektronik når du planlægger din næste tur fra
sofaen Avanceret elektronik: Den avancerede pakke af
elektroniske hjælpemidler er godt for både sikkerhed og fun-factor. Hjertet i
de forskellige systemer er en IMU der måler i 6 akser. Informationerne fra IMU’en, og en række andre sensorer, sendes til
motorcyklens ECU som behandler disse signaler op til 1000 gange i sekundet!
Hermed er der optimal styring af bla. KIBS, KCMF og
KTRC. Justeringen af disse systemer, samt 3 power modes, samles i nogle
let overskuelige køre programmer, Rain, Road, Sport eller Rider, hvor
sidstnævnte kan indstilles efter personlige præferencer. |