Kawasaki
Z H2
289.400,-
Kategori |
Sport |
Tophastighed |
299
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,1 sek. |
Forbrug |
?
km/liter |
Motor |
4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 2 balanceaksler. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3. Kompression: 11,2:1. Maks. effekt: 200 hk (147 kW) ved 11000 o/m. Maks. moment: 137 Nm ved 8500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 40 mm spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Trellis-stel, højstyrkestål med monteringsplade til svingarm. Medbærende
motor. Kronhovedvinkel: 65,1°. Efterløb: 104 mm. Akselafstand: 1455 mm.
Styrdæmper |
Affjedring
for |
43
mm USD med top-ud fjedre. Fuld justerbar med retur- og kompressionsdæmpning
samt fjederforspænding. Fjedervandring: 120 mm. |
Affjedring
bag |
Uni-track
med udvendigt gastrykskammer. Justerbar kompressionsdæmpning, returdæmpning,
fjeder-forspænding og top-out fjedre.
Fjedervandring: 134 mm. |
Bremser |
For: 2 stk. 320 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere. Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper. Kombibremser og kurve ABS |
Dæk
og fælge |
For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 190/55ZR17 på 6,00" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet: 19 liter. Fuldtanket vægt: 239 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
1,20
kg/hk |
Om |
TFT farveskærm: TFT
farveskærmen indeholder et væld af informationer og kan samtidigt forbindes
til din smart phone via Bluetooth. Kompressor = moment: Målet med Z H2 motoren har
været at få kontrollerbar effekt ved alle omdrejninger og dermed give føreren
følelsen af kontrol, så de mange kræfter kan udnyttes. Den 998cc store
4-cylindrede motor yder 200 hk og kompressoren sørger for et solidt moment
der giver et kraftoverskud som ikke findes magen til på en suge
motor. Fartpilot: Med fartpilot kan du indstille
hastigheden til det ønskede og bare nyde turen. Hastigheden kan ændres via +
/ - knapperne ved venstre tommelfinger. KQS (Kawasaki Quick Shifter):
Med quick-shift i begge retninger kan føreren
skifte gear uden brug af koblingen. Systemet fungerer ved +2500 rpm. Når der skiftes op skal
motorcyklen være under acceleration og når der skiftes ned skal gas-håndtaget være sluppet. Telefonopkobling: Med appen "RIDEOLOGY THE
APP" kan føreren trådløst koble sin smartphone til motorcyklen hvorfra det både er muligt at tilgå data fra motorcyklen og
downloade køre logs. Udover at hente data er det også muligt at foretage
justeringer i motorcyklens elektronik når du planlægger din næste tur fra
sofaen Avanceret elektronik: Den avancerede pakke af
elektroniske hjælpemidler er godt for både sikkerhed og fun-factor. Hjertet i
de forskellige systemer er en IMU der måler i 6 akser. Informationerne fra IMU’en, og en række andre sensorer, sendes til
motorcyklens ECU som behandler disse signaler op til 1000 gange i sekundet!
Hermed er der optimal styring af bla. KIBS, KCMF og
KTRC. Justeringen af disse systemer, samt 3 power modes, samles i nogle let
overskuelige køre programmer, Rain, Road, Sport eller Rider, hvor sidstnævnte
kan indstilles efter personlige præferencer. LED i alle lygter: Alt lys, incl.
blink og nr. plade lys er af LED typen. LED giver et godt skarps
lys samtidig med at strømforbruget er lavt, og så ser ser det godt ud! |