Kawasaki Z H2

289.400,-

 Et billede, der indeholder dæk, køretøj, motorcykel, hjul

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

Sport

Tophastighed

299 km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på 3,1 sek.

Forbrug

? km/liter

Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 2 balanceaksler. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3. Kompression: 11,2:1. Maks. effekt: 200 hk (147 kW) ved 11000 o/m. Maks. moment: 137 Nm ved 8500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 40 mm spjældhuse.

Transmission

6-trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk.

Stel

Trellis-stel, højstyrkestål med monteringsplade til svingarm. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65,1°. Efterløb: 104 mm. Akselafstand: 1455 mm. Styrdæmper

Affjedring for

43 mm USD med top-ud fjedre. Fuld justerbar med retur- og kompressionsdæmpning samt fjederforspænding. Fjedervandring: 120 mm.

Affjedring bag

Uni-track med udvendigt gastrykskammer. Justerbar kompressionsdæmpning, returdæmpning, fjeder-forspænding og top-out fjedre. Fjedervandring: 134 mm.

Bremser

For: 2 stk. 320 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere.

Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper.

Kombibremser og kurve ABS 

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 190/55ZR17 på 6,00" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 140 mm. Tankkapacitet: 19 liter. Fuldtanket vægt: 239 kg.

Vægt/kraft forhold

1,20 kg/hk

Om

TFT farveskærm: TFT farveskærmen indeholder et væld af informationer og kan samtidigt forbindes til din smart phone via Bluetooth.
- Speedometer og omdrejningstæller
- Gearindikator og shift-light
- Odometer og 2 triptællere
- Benzin måler
- Nuværende forbrug, gennemsnits forbrug og rækkevidde
- Luft og motor temperatur
- Indikator for økonomisk kørsel
- IMU indikator
- KIBS indikator
- Kompressortryk
- Kompressor temperatur

Kompressor = moment: Målet med Z H2 motoren har været at få kontrollerbar effekt ved alle omdrejninger og dermed give føreren følelsen af kontrol, så de mange kræfter kan udnyttes. Den 998cc store 4-cylindrede motor yder 200 hk og kompressoren sørger for et solidt moment der giver et kraftoverskud som ikke findes magen til på en suge motor.

Fartpilot: Med fartpilot kan du indstille hastigheden til det ønskede og bare nyde turen. Hastigheden kan ændres via + / - knapperne ved venstre tommelfinger.

KQS (Kawasaki Quick Shifter): Med quick-shift i begge retninger kan føreren skifte gear uden brug af koblingen. Systemet fungerer ved +2500 rpm. Når der skiftes op skal motorcyklen være under acceleration og når der skiftes ned skal gas-håndtaget være sluppet.

Telefonopkobling: Med appen "RIDEOLOGY THE APP" kan føreren trådløst koble sin smartphone til motorcyklen hvorfra det både er muligt at tilgå data fra motorcyklen og downloade køre logs. Udover at hente data er det også muligt at foretage justeringer i motorcyklens elektronik når du planlægger din næste tur fra sofaen

Avanceret elektronik: Den avancerede pakke af elektroniske hjælpemidler er godt for både sikkerhed og fun-factor. Hjertet i de forskellige systemer er en IMU der måler i 6 akser. Informationerne fra IMU’en, og en række andre sensorer, sendes til motorcyklens ECU som behandler disse signaler op til 1000 gange i sekundet! Hermed er der optimal styring af bla. KIBS, KCMF og KTRC. Justeringen af disse systemer, samt 3 power modes, samles i nogle let overskuelige køre programmer, Rain, Road, Sport eller Rider, hvor sidstnævnte kan indstilles efter personlige præferencer.

LED i alle lygter: Alt lys, incl. blink og nr. plade lys er af LED typen. LED giver et godt skarps lys samtidig med at strømforbruget er lavt, og så ser ser det godt ud!