Kawasaki VERSYS 1000 SE

261.000,-

 Et billede, der indeholder dæk, køretøj, hjul, motorcykel

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

allroad

Tophastighed

217 km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på 3,6 sek.

Forbrug

19 km/liter

Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 77 mm. Slaglængde: 56 mm. Slagvolumen: 1043 cm3. Kompression: 10,3:1. Maks. effekt: 120 hk (88,2 kW) ved 9000 o/m. Maks. moment: 102 Nm ved 7500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 38 mm spjældhuse.

Transmission

6-trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk.

Stel

Boksramme og hjælperamme i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 63°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1520 mm.

Affjedring for

43 mm Showa SFF USD forgaffel med trinløs justerbar retur- dæmpning (højre side) og justerbar forspænding. Fjedervandring: 150 mm.

Affjedring bag

Horizontal Back-link, Showa BFRC dæmper med trinløs retur- dæmpning og fjernbetjent fjederforspænding. Fjedervandring: 152 mm.

Bremser

For: 2 stk. 310 mm bølgeskiver med flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere.

Bag: 250 mm bølgeskive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper.

Kurve ABS

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 180/55ZR17 på 5,50" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2270 mm. Sædehøjde: 840 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet: 21 liter. Fuldtanket vægt: 257 kg.

Vægt/kraft forhold

2,14 kg/hk

Udstyr

Kurvestabiliseringssystem: Hjertet i Kawasakis avancerede kurvestabiliseringssystem består af den nyeste generation IMU (Inertial Measurement Unit) fra BOSH. KCMF overvåger motorcyklens bevægelser samt motorens effektudvikling fra indbremsning til svinget, gennem apex og accelleration mod udgangen. Systemet assisterer føreren med at holde linien hele vejen gennem ved at tilpasse motorens effekt og bremsekræften, samtidigt med at traction control systemet tillader den mængde slip som køreren har sat systemet til

KQS (Kawasaki Quick Shifter): Kawasaki quick shifter, både op og ned, gør det muligt at skifte gear uden brug af kobling.

Smartphone opkobling: Med appen "RIDEOLOGY THE APP" kan føreren trådløst koble sin smartphone til motorcyklen, hvorfra det både er muligt at tilgå data fra motorcyklen og downloade køre logs. Udover at hente data er det også muligt at foretage justeringer i motorcyklens elektronik når du planlægger din næste tur fra sofaen.

Praktisk strømstik: Oplad din telefon eller GPS via 12V strømudtaget i cockpittet. Strømmen til stikket slukkes når motorcyklens tænding slåes fra. Dermed risikerer du ikke at køre batteriet fladt

Dobbelte LED forlygter: De dobbelte LED forlygter indeholder begge possitionslys, nær og fjernlys. Det klare LED lys gør motorcyklen mere synlig for andre trafikanter døgnet rundt, og sørger for et godt, klart lysbillede i de mørke timer.

TFT farveskærm: Fuldt digital TFT-farveskærm med masser af lækre features, bl.a. mulighed for smartphone opkobling.Den indbyggede lyssensor sørger for at justere lysstyrken til forholdene, og der kan vælges mellem 2 forskellige baggrunde samt sort eller hvid baggrundsfarve.

KECS med Showa Skyhook Technologi: Fra 2021 har Versys 1000 SE det nye opdaterede KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) med Showa's "Skyhook" teknologi. Det nye system giver en følelse af "at være hængt op i skyerne" da affjedringen endnu bedre absorberer vejens ujævnheder og dermed øger komforten for både føre og passager.

Varmehåndtag: Varmehåndtag samt håndbeskyttelsen der holder fartvinden væk fra fingrerne, er lækkert og komfortabelt i det danske klima. Ikke alene hjælper det med at holde fingerne varme på de kølige aftener og i ydersæssonen, men det mulliggør også brug af tyndere handsker til fordel for følingen med styr, greb og knapper.

Integreret taskemontering: De integrerede taskeholdere giver et flot strømlinet design, både med og uden tasker. Udover de designmæssige fordele, monteres taskerne ogå tættere på motorcyklens centerlinie end med et traditionelt monteringssystem. Det betyder at vægten i taskerne forstyrrer kørslen mindre, samt at motorcyklen ikke bliver ligeså bred med taskerne monterede.

Alt lys er LED: Alt lys, incl. de kompakte blinklys og nr. plade lyset er LED. LED giver et godt skarps lys samtidig med at strømforbruget er lavt. Versys 1000 har hele LED pakken.

LED kurvelys: Versys 1000 SE leveres standard med LED kurvelys monteret på hver side af kåben. De enkelte LED'er tændes i takt med at motorcyklen lænes ind i svinget, og hjælper med at oplyse vejen i den retning svinget går.

Integrerede køremodes: Integrerede køremodes der forbinder KTRC og Power Mode, og giver føreren mulighed for nemt at indstille Traction Control systemet og motorkraft til enhver given situation. Føreren kan vælge mellem 3 forskellige basis indstillinger (Sport, Road eller Rain) samt et manuelt mode, hvor der er mulighed for at finjusteres manuelt efter egne preferencer og ønsker.
Sport: Til sportslig kørsel på kurverige veje
Road: Komfortabel kørsel på både lange ture, bykørsel og almindelig hygge kørsel på landeveje mm.
Rain: Til kørsel på våde og fedtede veje.

Fartpilot: Den elektroniske fartpilot holder den ønskede hastighed så du kan hvile hånden og nyde turen. Hastigheden kan justeres op og ned via knapper på styret.

KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System): Kawasaki's supersports høj præcisions bremsessystem der sikrer hurtig og effektiv bremsning. Der er tale om samme system, som anvendt på Ninja H2 og Ninja ZX-10R, hertil tilpasset og programmeret til køreregneskaber og affjedringen på Versys 1000.

KTRC (Kawasaki TRaction Control): Kawasakis avancerede 3-trins justerbare Traction Control system der giver mulighed for at tilpasse systemet efter kørselsforholdene, fra sport til touring. Systemet kan udover de 3 trin kobles helt fra.