Kawasaki VERSYS 1000 SE
261.000,-
Kategori |
allroad |
Tophastighed |
217
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,6 sek. |
Forbrug |
19
km/liter |
Motor |
4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 77 mm. Slaglængde: 56 mm. Slagvolumen: 1043 cm3. Kompression: 10,3:1. Maks. effekt: 120 hk (88,2 kW) ved 9000 o/m. Maks. moment: 102 Nm ved 7500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 38 mm spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Boksramme og hjælperamme i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 63°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1520 mm. |
Affjedring
for |
43
mm Showa SFF USD forgaffel
med trinløs justerbar retur- dæmpning (højre side) og justerbar forspænding. Fjedervandring: 150 mm. |
Affjedring
bag |
Horizontal Back-link, Showa BFRC dæmper
med trinløs retur- dæmpning og fjernbetjent fjederforspænding.
Fjedervandring: 152 mm. |
Bremser |
For: 2 stk. 310 mm bølgeskiver med flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere. Bag: 250 mm bølgeskive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper. Kurve ABS |
Dæk
og fælge |
For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 180/55ZR17 på 5,50" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde: 2270 mm. Sædehøjde: 840 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet: 21 liter. Fuldtanket vægt: 257 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
2,14
kg/hk |
Udstyr |
Kurvestabiliseringssystem: Hjertet i Kawasakis avancerede kurvestabiliseringssystem består af den nyeste generation IMU (Inertial Measurement Unit) fra BOSH. KCMF overvåger motorcyklens bevægelser samt motorens effektudvikling fra indbremsning til svinget, gennem apex og accelleration mod udgangen. Systemet assisterer føreren med at holde linien hele vejen gennem ved at tilpasse motorens effekt og bremsekræften, samtidigt med at traction control systemet tillader den mængde slip som køreren har sat systemet til KQS (Kawasaki Quick Shifter):
Kawasaki quick shifter,
både op og ned, gør det muligt at skifte gear uden brug af kobling. Smartphone opkobling: Med appen "RIDEOLOGY THE
APP" kan føreren trådløst koble sin smartphone til motorcyklen, hvorfra det både er muligt at tilgå data fra motorcyklen og
downloade køre logs. Udover at hente data er det også muligt at foretage
justeringer i motorcyklens elektronik når du planlægger din næste tur fra
sofaen. Praktisk strømstik: Oplad din telefon eller GPS via
12V strømudtaget i cockpittet. Strømmen til stikket slukkes når motorcyklens
tænding slåes fra. Dermed risikerer du ikke at køre
batteriet fladt Dobbelte LED forlygter: De dobbelte LED forlygter
indeholder begge possitionslys, nær og fjernlys.
Det klare LED lys gør motorcyklen mere synlig for andre trafikanter døgnet
rundt, og sørger for et godt, klart lysbillede i de mørke timer. TFT farveskærm: Fuldt digital TFT-farveskærm med
masser af lækre features, bl.a. mulighed for smartphone opkobling.Den indbyggede lyssensor sørger for at
justere lysstyrken til forholdene, og der kan vælges mellem 2 forskellige
baggrunde samt sort eller hvid baggrundsfarve. KECS med Showa Skyhook
Technologi: Fra 2021 har Versys 1000 SE det nye
opdaterede KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) med Showa's "Skyhook" teknologi. Det nye system
giver en følelse af "at være hængt op i skyerne" da affjedringen
endnu bedre absorberer vejens ujævnheder og dermed øger komforten for både
føre og passager. Varmehåndtag: Varmehåndtag samt håndbeskyttelsen
der holder fartvinden væk fra fingrerne, er lækkert
og komfortabelt i det danske klima. Ikke alene hjælper det med at holde fingerne varme på de kølige aftener og i ydersæssonen, men det mulliggør
også brug af tyndere handsker til fordel for følingen med styr, greb og
knapper. Integreret taskemontering: De integrerede
taskeholdere giver et flot strømlinet design, både med og uden tasker. Udover
de designmæssige fordele, monteres taskerne ogå
tættere på motorcyklens centerlinie end med et
traditionelt monteringssystem. Det betyder at vægten i taskerne forstyrrer
kørslen mindre, samt at motorcyklen ikke bliver ligeså
bred med taskerne monterede. Alt lys er LED: Alt lys, incl.
de kompakte blinklys og nr. plade lyset er LED. LED
giver et godt skarps lys samtidig med at
strømforbruget er lavt. Versys 1000 har hele LED
pakken. LED kurvelys: Versys 1000
SE leveres standard med LED kurvelys monteret på hver side af kåben. De
enkelte LED'er tændes i takt med at motorcyklen
lænes ind i svinget, og hjælper med at oplyse vejen i den retning svinget
går. Integrerede køremodes: Integrerede køremodes der
forbinder KTRC og Power Mode, og giver føreren mulighed for nemt at indstille
Traction Control systemet og motorkraft til enhver
given situation. Føreren kan vælge mellem 3 forskellige basis indstillinger
(Sport, Road eller Rain) samt et manuelt mode, hvor
der er mulighed for at finjusteres manuelt efter egne preferencer
og ønsker. Fartpilot: Den elektroniske fartpilot holder den
ønskede hastighed så du kan hvile hånden og nyde turen. Hastigheden kan
justeres op og ned via knapper på styret. KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock
Brake System): Kawasaki's supersports høj præcisions bremsessystem der sikrer hurtig og effektiv
bremsning. Der er tale om samme system, som anvendt på Ninja H2 og Ninja
ZX-10R, hertil tilpasset og programmeret til køreregneskaber
og affjedringen på Versys 1000. KTRC (Kawasaki TRaction
Control): Kawasakis avancerede 3-trins justerbare Traction
Control system der giver mulighed for at tilpasse systemet efter
kørselsforholdene, fra sport til touring. Systemet
kan udover de 3 trin kobles helt fra. |