Kawasaki NINJA H2 R

449.990,- (uden afgift)

 Et billede, der indeholder motorcykel

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

Race

Tophastighed

337 km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på 3,1 sek.

Forbrug

? km/liter

Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3. Kompression: 8,3:1. Maks. effekt: 310 hk (240 kW) ved 14000 o/m. Maks. moment: 165 Nm ved 12500 o/m. Ride by wire Indsprøjtning med 4 stk. 50 mm spjældhuse.

Transmission

6-trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk.

Stel

Rørgitterramme i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 64,9°. Efterløb: 108 mm. Akselafstand: 1450 mm. Styrdæmper.

Affjedring for

Kayaba AOS-II Upside-down teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm.

Affjedring bag

Monoarm med centralt placeret Öhlins TTX36 støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 135 mm.

Bremser

For: 2 stk. 330 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere.

Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet flydende ophængt caliper.

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 190/65ZR17 på 6,00" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2070 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet: 17 liter. Fuldtanket vægt: 216 kg.

Vægt/kraft forhold

0,70 kg/hk

Udstyr

ERGO-FIT er personlig tilpasning af motorcyklen til højde og præferencer. KIBS (Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System) er et ABS system med meget høj pression, udviklet specielt til supersports brug. ABS (Anti-Blokerings bremse System) sikrer sikker nedbremsning ved at forhindre hjul blokkering. KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) holder øje med motor og chassis parametre gennem hele svinget. Ride by Wire systemet gør motorcyklens ECU i stand præcist at styre den mængde luft og benzin der sendes ind i motorens forbrændingskamre. Med KEBC kan føren justere motorbremseeffekten efter egne preferencer. KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerer accelerationen fra stående start ved elektronisk at tilpasse effekten og dermed forhindre unødigt hjul-spin og forhjulsløft. KQS (Kawasaki Quick Shifter) gør det muligt at skift gear uden brug af kobling. IMU (Inertial Measurement Unit) giver motorcyklens ECU informationer omkring G påvirkning under kørsel målt på 5 akser. Med Kawasakis know-how fra tidligere KTRC systemer beregnes der desuden en 6 akse. Med computer beregning hvert tredie milisekund og en pro-aktiv omstændighedsanalyse er systemet er det mest avancerede traction-control system til en gade motorcykel. 9-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s most advanced traction control system, offers both enhanced sport riding performance and the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence.