Kawasaki NINJA H2 CARBON
Importeres ikke
Kategori |
Sport |
Tophastighed |
299
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,1 sek. |
Forbrug |
?
km/liter |
Motor |
4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2
overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel.
Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3.
Kompression: 8,5:1. Maks. effekt: 231 hk (170 kW) ved 11500 o/m. Maks.
moment: 141,7 Nm ved 11000 o/m. Ride by wire Indsprøjtning med 4 stk. 50 mm
spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Trellis-ramme,
højstyrkestål med monteringsplade til svingarm. Medbærende motor.
Kronhovedvinkel: 65,5°. Efterløb: 103 mm. Akselafstand: 1455 mm. Styrdæmper |
Affjedring
for |
43
mm USD Kyb AOS-II forgaffel. Fuld justerbar med retur- og
kompressionsdæmpning, fjeder-forspænding og top-out fjeder
. Fjedervandring: 120 mm. |
Affjedring
bag |
Öhlins
TTX36 Uni-Trak med udvendigt gastrykskammer og top-ud fjedre. Fuld justerbar
kompressionsdæmpning, returdæmpning og fjederforspænding .
Fjedervandring: 135 mm. |
Bremser |
For: 2 stk. 330 mm skiver med semi-flydende ophæng. Brembo Stylema radialt
monterede monoblok kalibrer med 16 mm radial master Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper. |
Dæk
og fælge |
For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 200/55ZR17 på 6,00" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde: 2085 mm. Sædehøjde: 825 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet:
17 liter. Fuldtanket vægt: 238 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
1,03
kg/hk |
Udstyr |
ERGO-FIT
er personlig tilpasning af motorcyklen til højde og præferencer, K-ACT (Kawasaki
Advanced Coactive-braking Technology) ABS er et avanceret bremsesystem der
kobler for og bagbremse sammen. ABS (Anti-Blokerings
bremse System) sikrer sikker nedbremsning ved at forhindre hjul blokkering.
IMU (Inertial Measurement Unit) giver motorcyklens ECU informationer omkring G påvirkning under kørsel målt på 5 akser. Med
Kawasakis know-how fra tidligere KTRC systemer
beregnes der desuden en 6 akse. Med computer beregning hvert tredie
milisekund og en pro-aktiv omstændighedsanalyse er systemet er det mest
avancerede traction-control system til en gade motorcykel. Ride by Wire
systemet gør motorcyklens ECU i stand præcist at styre den mængde luft og
benzin der sendes ind i motorens forbrændingskamre. KCMF (Kawasaki Cornering
Management Function) holder øje med motor og chassis parametre gennem hele
svinget. Med KEBC kan føren justere motorbremseeffekten efter egne
preferencer. KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerer accelerationen fra
stående start ved elektronisk at tilpasse effekten og dermed forhindre
unødigt hjul-spin og forhjulsløft. KQS (Kawasaki Quick Shifter) gør det
muligt at skift gear uden brug af kobling. 9-Mode
KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s most advanced traction
control system, offers both enhanced sport riding performance and the peace
of mind to negotiate slippery surfaces with confidence. |