Kawasaki H2R
449.990,- (uden afgift)
Kategori |
Race |
Tophastighed |
337
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,1 sek. |
Forbrug |
?
km/liter |
Motor |
4-cylindret vandkølet 4-takts kompressorladet rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 76 mm. Slaglængde: 55 mm. Slagvolumen: 998 cm3. Kompression: 8,3:1. Maks. effekt: 310 hk (240 kW) ved 14000 o/m. Maks. moment: 165 Nm ved 12500 o/m. Ride by wire Indsprøjtning med 4 stk. 50 mm spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Rørgitterramme i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 64,9°. Efterløb: 108 mm. Akselafstand: 1450 mm. Styrdæmper. |
Affjedring
for |
Kayaba AOS-II Upside-down
teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding
og dæmpning. Fjedervandring: 120 mm. |
Affjedring
bag |
Monoarm
med centralt placeret Öhlins TTX36 støddæmper.
Justerbar fjederforspænding og dæmpning.
Fjedervandring: 135 mm. |
Bremser |
For: 2 stk. 330 mm skiver med semi-flydende ophæng. 4-stemplede radiale calipere. Bag: 250 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet flydende ophængt caliper. |
Dæk
og fælge |
For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 190/65ZR17 på 6,00" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde: 2070 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet: 17 liter. Fuldtanket vægt: 216 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
0,70
kg/hk |
Udstyr |
ERGO-FIT
er personlig tilpasning af motorcyklen til højde og præferencer. KIBS
(Kawasaki Intelligent anti-lock Brake
System) er et ABS system med meget høj pression,
udviklet specielt til supersports brug. ABS (Anti-Blokerings
bremse System) sikrer sikker nedbremsning ved at forhindre hjul blokkering. KCMF (Kawasaki Cornering
Management Function) holder øje med motor og
chassis parametre gennem hele svinget. Ride by Wire systemet gør motorcyklens
ECU i stand præcist at styre den mængde luft og benzin der sendes ind i
motorens forbrændingskamre. Med KEBC kan føren
justere motorbremseeffekten efter egne preferencer.
KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) optimerer
accelerationen fra stående start ved elektronisk at tilpasse effekten og
dermed forhindre unødigt hjul-spin og forhjulsløft.
KQS (Kawasaki Quick Shifter)
gør det muligt at skift gear uden brug af kobling. IMU (Inertial
Measurement Unit) giver motorcyklens ECU informationer omkring G påvirkning
under kørsel målt på 5 akser. Med Kawasakis know-how
fra tidligere KTRC systemer beregnes der desuden en
6 akse. Med computer beregning hvert tredie milisekund og en pro-aktiv omstændighedsanalyse er
systemet er det mest avancerede traction-control
system til en gade motorcykel. 9-Mode KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasaki’s most advanced
traction control system, offers both enhanced sport riding performance and
the peace of mind to negotiate slippery surfaces with confidence. |