Kawasaki Versys 1000

189.990,- (std. version)
249.990,- (SE version)

Kategori allroad
Tophastighed 226 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 3,5 sek.
Forbrug ? km/liter
Motor

4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 77 mm. Slaglængde: 56 mm. Slagvolumen: 1043 cm3. Kompression: 10,3:1. Maks. effekt: 120 hk (88,2 kW) ved 9000 o/m. Maks. moment: 102 Nm ved 7500 o/m. Indsprøjtning med 4 stk. 38 mm spjældhuse.

Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk.
Stel

Boksramme og hjælperamme i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 63°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1520 mm.

Affjedring for 43 mm USD forgaffel med trinløs justerbar retur- dæmpning (højre side) og justerbar forspænding. Fjedervandring: 150 mm.
Affjedring bag Horizontal Back-link, gastryk-dæmper med trinløs retur- dæmpning og fjernbetjent fjederforspænding. Fjedervandring: 150 mm.
Bremser

For: 2 stk. 310 mm bølgeskiver med flydende ophæng. 4-stemplede faste calipere.

Bag: 250 mm bølgeskive med fast ophæng. 1-stemplet flydende ophængt caliper.

Dæk og fælge

For: 120/70ZR17 på 3,50" alufælg.

Bag: 180/55ZR17 på 5,50" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 2270 mm. Sædehøjde: 840 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet: 21 liter. Fuldtanket vægt: 250 kg.

Vægt/kraft forhold 2,08 kg/hk
Udstyr ABS (Anti-Blokerings bremse System) sikrer sikker nedbremsning ved at forhindre hjul blokkering. Den horisontalt liggende bag-affjedring bidrager til centralisering af vægten og udnytter pladsen optimalt. KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension) adapts to road and riding conditions in real time, providing the ideal amount of damping called for. KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) holder øje med motor og chassis parametre gennem hele svinget. Ride by Wire systemet gør motorcyklens ECU i stand præcist at styre den mængde luft og benzin der sendes ind i motorens forbrændingskamre. KQS (Kawasaki Quick Shifter) gør det muligt at skift gear uden brug af kobling. Assist og Slipper Koblingen er let og præcis at aktivere, og minimerer samtidig baghjuls step ved hård motorbremsning. 3-trins justerbart Traction Control system der giver mulighed for at tilpasse systemet efter kørselsforholdene fra sport til touring. Systemet kan udover de 3 trin kobles helt fra. Med forskellige effekt-trin kan du tilpasse motorens effekt til kørsels forholdene. Elektronisk cruise control holder den valgte hastighed. Dobbelte indsprøjtningsspjæld er med til at give en lineær og brugbar effektudvikling på særligt højrydende motorer. Indikator for økonomisk kørsel er et symbol der viser sig i instrumenteringen når du kører på en benzinøkonomisk fornuftig måde.
SE versionen Sport, Road, Rain, Rider (manual) 
All-inclusive modes that link KTRC, Power Mode and KECS come only on the SE model and allow riders to efficiently set traction control, power delivery and suspension character to suit a given riding situation.