Honda CRF 300 RL RALLY
82.995,-
Kategori |
Off-road + fås til A2 kørekort |
Tophastighed |
132
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 8,9 sek. |
Forbrug |
32,3
km/liter |
Motor |
1-cylindret
vandkølet 4-takts motor. 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler.
Boring: 76 mm. Slaglængde: 63 mm. Slagvolumen: 286 ccm.
Kompressionsforhold: 10,7:1. Maks. effekt: 27 hk / 20,5 kW ved 8500 o/min.
Maks. moment: 26,6 Nm ved 6500 o/min. Indsprøjtning med 38 mm spjældhus. |
Transmission |
6
trins gearkasse. Flerpladet slipper kobling i
oliebad. kædetræk. |
Stel |
Semidobbelt,
lukket rørramme i stål. Kronhovedvinkel: 62,5°. Efterløb: 109 mm.
Akselafstand: 1455 mm. |
Affjedring
for |
Showa SFF upside-down teleskopgaffel
med 43 mm gaffelben. Fjedervandring: 260 mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding.
Fjedervandring: 260 mm. |
Bremser |
For:
256 mm skive. 2-stemplet flydende ophængt caliper. Bag: 220 mm fast skive. 1-stemplet flydende ophængt caliper. |
Dæk
og fælge |
For:
90/100-21 på 2,75" alufælg m. eger. Bag: 120/80-18 på 4,00" alufælg m. eger. |
Mål
og vægt |
Totallængde:
2230 mm. Sædehøjde: 880 mm. Frihøjde: ? mm.
Tankkapacitet: 7,8 liter. Fuldtanket vægt: 153 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
5,67
kg/hk |
Udstyr
|
LCD instrumenter, pærelygter, 43mm teleskop USD forgaffel, Prolink bagaffjedring. |
Beskrivelse |
Balance er nøgleordet, når du kører på motorcykel. Og her
taler vi ikke bare om balancen på to hjul. Der er den hårfine balance mellem
vægt, størrelse, styrke og kontrol, der gør en motorcykel noget særligt.
Præcist som den nye CRF 300L Rally. Den er baseret på den velkendte CRF 250L,
som har fået et markant løft med den nye CRF 300L Rally. Den nye Euro5-klar
motor på 286 kubik yder 27 hk ved 8500 o/m. Og takket være større slaglængde
er drejningsmomentet øget med hele 18 procent til 26,6 Nm ved 6500 o/m (forgængerens
249-kubikker leverede 25 hk ved 8500 o/m og 22,6 Nm ved 6750 o/m). Den større
og kraftigere motor, som sidder i et lettere stel, resulterer i et 13 procent
bedre vægt/kraft-forhold. Motorens vejrtrækning er forbedret med ny timing på
indsugningsknasten, ny indsugning og udstødning. Til gavn for accelerationen
er udvekslingen nu lavere i de fem første gear, mens 6. gear er højere for
mere afslappet kørsel på de lange lige stræk. Koblingen er nu af assist
& slipper-typen. Udover den opdaterede motor byder den nye CRF300L Rally
også på: |