Honda CBR 1000 RR-R Fireblade
369.995,-
Kategori |
Sport |
Tophastighed |
299
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,3 sek. |
Forbrug |
15,8
km/liter |
Motor |
4-cylindret
vandkølet 4-takts rækkemotor. 2 overliggende kædetrukken knastaksler. 4
ventiler pr. cyl. Boring: 81 mm. Slaglængde: 48,5
mm. Slagvolumen: 1000 ccm. Kompressionsforhold:
13,01:1. Maks. effekt: 218 hk / 163 kW ved 14500 o/min. Maks. moment: 113 Nm
ved 12500 o/min. PGM-DSFI – Dual Stage Indsprøjtning med 4 stk 52 mm spjældhuse. |
Transmission |
6
trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. kædetræk. |
Stel |
Boksramme
og hjælperamme i aluminium. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 66°. Efterløb:
102 mm. Akselafstand: 1455 mm. Styrdæmper. |
Affjedring
for |
Showa big piston Upside-down
teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding
og dæmpning. Vandring 120 mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med centralt placeret Showa BFR-C støddæmper.
Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Vandring
137 mm. |
Bremser |
For:
2 stk. 330 mm flydende skiver. 4-stemplede radiale nissin
calipere. Bag: 220 mm fast skive. 2-stemplet fast ophængt brembo caliper. Kurve ABS. |
Dæk
og fælge |
For:
120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 200/55ZR17 på 6,00" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde:
2100 mm. Sædehøjde: 830 mm. Frihøjde: 118,6 mm. Tankkapacitet: 16,1 liter.
Egenvægt: 201 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
0,92
kg/hk |
Udstyr
|
Startspærre (HISS) - 3-level elektronisk styrdæmper (HESD) - 6-akset Inertial Measurement Unit
(IMU) - Throttle by wire - Honda Selectable Torque Control (HSTC) - Fuldfarve 5” TFT-skærm - 2-level
ABS - Riding Mode Select System (RMSS) inkl. Power
control - Engine brake og Wheelie Control -
Winglets - Akropovic Titanium udstødning
- Smart Key |
Beskrivelse |
Konkurrence har skabt den nye CBR1000RR-R Fireblade. Vi startede ikke fra bar bund. Vi brugte vores ultimative symbol for alt, vi ved om hastighed på to hjul: RC213V MotoGP-maskinen og den beslægtede RC213V-S til gadebrug som teknologisk grundlag. CBR1000RR-R Fireblades helt nye motor med høj effekt, høje omdrejninger – dog stadig en 4-cylindret rækkemotor – har meget tilfælles med racermaskinerne. Det 1000 ccm store, væskekølede DOHC-design deler boring og slaglængde med RC213V-S og inkluderer semi-cam knastdrev, knaststyrede vippearme, smedede aluminiumsstempler og titanium plejlstænger. Den leverer exceptionel kontrol gennem en opgraderet state-of-the-art elektronikpakke, der bl.a. indeholder en 6-akses Inertial Measurement Unit (IMU), optimeret HSTC, justerbar Launch Control, 2-niveau ABS, 5'' TFT-display og Honda Smart Key. Et helt nyt chassis er udført med en diamond-style ramme af aluminium og en RC213V S-baseret svingarm, fuld Showa-affjedring, opdateret HESD med tre niveauer og nye Nissin-bremser. Og vi har trukket kraftigt på vores MotoGP-erfaring for at producere et chassis, der modvirker ”drag”, og samtidig optimerer håndteringen ved høj hastighed ved hjælp af winglets. |