Honda Monkey

42.995,-

Et billede, der indeholder motorcykel, parkeret

Automatisk genereret beskrivelse

Kategori

Basic (begynder MC)

Tophastighed

? km/t

Acceleration

0 - 100 km/t på ? sek.

Forbrug

67 km/liter

Motor

1-cylindret luftkølet 4-taktsmotor. 1 overliggende kædetrukken knastaksel. 2 ventiler. Boring: 52,4 mm. Slaglængde: 57,9 mm. Slagvolumen: 125 ccm. Kompressionsforhold: 9,3:1. Maks. effekt: 9,3 hk / 6,9 kW ved 7000 o/min. Maks. moment: 11 Nm ved 5250 o/min. Indsprøjtning.

Transmission

4 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk.

Stel

Rørramme i stålrør. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65°. Efterløb: 82 mm. Akselafstand: 1155 mm.

Affjedring for

Hydraulisk upside-down teleskopgaffel med 31 mm gaffelben. Fjedervandring: 100 mm.

Affjedring bag

Svinggaffel med centralt placeret dæmper. Fjedervandring: 104 mm.

Bremser

For: 220 mm fast skive. 2-stemplet flydende caliper.

Bag: 190 mm fast skive. 1 stemplet flydende caliber.

ABS.

Dæk og fælge

For: 120/80-12 på 2,50" alufælg.

Bag: 130/80-12 på 2,50" alufælg.

Mål og vægt

Totallængde: 1710 mm. Sædehøjde: 776 mm. Frihøjde: 160 mm. Tankkapacitet: 5,6 liter. Egenvægt: 107 kg.

Vægt/kraft forhold

11,5 kg/hk

Udstyr

Smart Key – ABS-bremser (IMU) – LED for/bag - USD forgaffel

Beskrivelse

Den nye Monkey har sin helt egen stil. Og en karakter som ingen anden. Et ikon fra 70’erne, nytænkt til nuet, komplet med funky high-rise-styr. Men det Monkey egentlig handler om, er den rene og skære køreglæde. Den er bygget til at få smilet frem på dine læber. Og det synes vi slet ikke, der er noget i vejen med.

Dens luftkølede horisontale 125 ccm SOHCmotor med indsprøjtning er tunet, så den leverer en fantastisk by-orienteret kraft, og når op på 9,3 hk ved 7.000 o/m og 11 Nm ved 5.250 o/m. Gearkassen med 4 gear betjenes med kobling, præcis som på en stor motorcykel. Det voluminøse og behagelige uretansæde sidder kun 775 mm fra jorden, og den køreklare vægt på 107 kg er nem at styre. Up Side Down-forgaffel (USD) er kombineret med dobbelte støddæmpere bagtil og kraftige, 12-tommer dæk med blokmønster.

ABS’en styres af en Inertial Measurement Unit (IMU), så bagenden af motorcyklen ikke løftes ved kraftige opbremsninger. En enkelt 220 mm forskive og 190 mm bagtil står for bremsekraften.

Meget mere end bare et stykke legetøj.