Honda CBR 650 R
112.995,-
Kategori |
Sportstourer |
Tophastighed |
215
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på 3,6 sek. |
Forbrug |
20,4
km/liter |
Motor |
4-cylindret
vandkølet 4-takts rækkemotor. 2 overliggende kædetrukken knastaksler. 4
ventiler pr. cyl. Boring: 67 mm. Slaglængde: 46 mm.
Slagvolumen: 649 ccm. Kompressionsforhold: 11,6:1.
Maks. effekt: 95 hk / 70 kW ved 12000 o/min. Maks. moment: 64 Nm ved 8500
o/min. Indsprøjtning med 4 stk. 32 mm spjældhuse. |
Transmission |
6
trins gearkasse. Flerpladet slipperkobling
i oliebad. kædetræk. |
Stel |
Profilramme
i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 64,5°. Efterløb: 101 mm.
Akselafstand: 1450 mm. |
Affjedring
for |
Showa SFF upside-down teleskopgaffel
med 41 mm gaffelben. Fjedervandring: 120 mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med centralt placeret støddæmper. Justerbar fjederforspænding.
Fjedervandring: 128 mm. |
Bremser |
For:
2 stk. 310 mm flydende skiver. 4-stemplede radiale calipere.
Bag: 240 mm fast skive. 1-stemplet flydende ophængt caliper. ABS. |
Dæk
og fælge |
For:
120/70ZR17 på 3,50" alufælg. Bag: 180/55ZR17 på 5,50" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde:
2130 mm. Sædehøjde: 810 mm. Frihøjde: 130 mm. Tankkapacitet: 17,3 liter.
Fuldtanket vægt: 207 kg. |
Vægt/kraft
forhold |
2,18
kg/hk |
Udstyr
|
Startspærre (HISS) - Slipperkobling - Digital instrumentering med speedometer, omdrejningstæller, dual trip meter, brændstofniveau og forbrug, ur og skifte- og gearindikator - ABS-bremser – LED for og bag |
Beskrivelse |
CBR650R tager
udgangspunkt i Fireblade SuperSport-stilen med
tilføjelse af dens helt egne detaljer. Racerløbs-DNA’et er
blevet rendyrket, så den leverer en mere aggressiv præstation på
vejene. Den maksimale kraft er på hele 95
hk (og derudover er der en nem 48 hk-konvertering for
A2-kørekortsindehavere). Med et moment på 63,4 Nm og et
omdrejningstal på 12.000 o/m, er den førende i sin kategori, når
det kommer til kraft-til-vægt-forholdet. Men det er måden, som CBR650Rs
4-cylindrede 16-ventils DOHC-motor leverer, der fanger opmærksomheden.
Først er der det bløde sug i mellemområdet og derefter det
uimodståelige brøl, når omdrejningerne er i top. En assist/slipper kobling
gør de opadgående gearskift nemmere og klarer hårde nedadgående
gearskift, mens Honda Selectable Torque Control (HSTC) sørger for et godt vejgreb. Og da en sportsmaskine med høje
omdrejninger skal levere i svingene, er CBR650Rs chassis skarpere,
den er 5 kg lettere, hvilket sørger for en hurtigere og mere adræt
styring fra side til side, mens USD-gaflen i den nye 41 mm Showa Separate Fork Function
(SFF) giver en smidig affjedringsrespons. Den ellipseformede
rammes stivhed er fintunet for optimal feedback for- og
bag. 120/70-17 og 180/55-17 for- og baghjulene leverer et vejgreb, der
svarer til en motorcykel i superbikeklassen. For at
matche den forbedrede motor- og affjedringspræstation har CBR650R
dobbelt radialt monterede, 4-stemplet kaliber, der griber
om flydende skiver på 310 mm, mens 2-kanals ABSkontrollerer nedbremsningen
på både våd og tør vej. Alle ture på CBR650R er beriget med adrenalin. Udseendet
fortil er rendyrket sport, styrets clip-on ligger
under øverst gaffelbro og instrumenterne har et digitalt LCD-display med
gearpositions- og gearskifteindikator. |