Honda NSF 250 R
99.996,- (uden afgift)
Kategori | Race |
Tophastighed | 235 km/t |
Acceleration | 0 - 100 km/t på ? sek. |
Forbrug | 33,3 km/liter |
Motor | 1-cylindret vandkølet 4-takts motor. 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler. Boring: 78 mm. Slaglængde: 52,2 mm. Slagvolumen: 249 ccm. Kompressionsforhold: ?:1. Maks. effekt: 48 hk / 36 kW ved 13000 o/min. Maks. moment: 28 Nm ved 10500 o/min. Indsprøjtning med 50 mm spjældhus. |
Transmission | 6 trins close-ratio gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. kædetræk. |
Stel | Boksramme i alu. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 67,4°. Efterløb: ? mm. Akselafstand: 1219 mm. |
Affjedring for | Showa upside-down teleskopgaffel med 35 mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. |
Affjedring bag | Svinggaffel med centralt placeret Showa støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. |
Bremser | For: 296 mm skive. 4-stemplet radial Brembo caliper.
Bag: 186 mm fast skive. 1-stemplet flydende ophængt caliper. |
Dæk og fælge | For: 90/580R17 på 2,50" alufælg.
Bag: 120/600R17 på 3,50" alufælg. |
Mål og vægt | Totallængde: 1809 mm. Sædehøjde: 729 mm. Frihøjde: ? mm. Tankkapacitet: 11 liter. Fuldtanket vægt: 84 kg. |
Vægt/kraft forhold | 1,75 kg/hk |
Beskrivelse | Moto 3 er klassen med de 1 cylindrede 250 cc maskiner. NSF 250 R er et glimrende redskab, hvis racertalentet skal dyrkes og finpudses. Prisen er overkommelig, selvom Honda'en er bygget som en ægte racer. Den hurtigt snurrende 249 kubikker har cylinderen tiltet bagover og topstykket monteret omvendt, så indsugningsluftboksen sidder lige i fartvinden. Samtidig kan udstødningens afgangsrør med S-form få den helt rigtige længde. Med fokus på massecentrering har ingeniørerne placeret den kompakte single i alurammen, så balancen er blevet bedst mulig. |