Harley
Davidson Pan America 1250 Special
TBA,-
Kategori |
Enduro |
Tophastighed |
220
km/t |
Acceleration |
0
- 100 km/t på ? sek. |
Forbrug |
18,18
km/liter |
Motor |
2-cylindret
vandkølet 4-takts V-motor med 2x2 overliggende knastaksler med variabel
timing. 4 ventiler og 2 tændrør pr. cyl. 1 balanceaksel. Boring: 105 mm.
Slaglængde: 72,3 mm. Slagvolumen: 1252 ccm. Kompressionsforhold: 13:1. Maks
effekt: 150 hk (112 kW) ved 8750 o/min. Maks. moment: 125 Nm ved 6750 o/min.
Ride by wire indsprøjtning med 2 stk ? mm
spjældhuse. |
Transmission |
6-trins
gearkasse. Flerpladet slipperkobling i oliebad. Kædetræk. |
Stel |
Rørgitterramme
i stål. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 65°. Efterløb: 108 mm.
Akselafstand: 1585 mm. |
Affjedring
for |
Hydraulisk
upside-down EC
teleskopgaffel med 47 mm gaffelben. Elektronisk justerbar fjederforspænding
og dæmpning. Fjedervandring: 191 mm. |
Affjedring
bag |
Svinggaffel
med centralt placeret EC dæmper. Elektronisk justerbar fjederforspænding og
dæmpning. Fjedervandring: 191 mm. |
Bremser |
For:
2 stk. 320 mm skiver med flydende ophæng. 4 stemplede radiale brembo
calipere. Bag: 280 mm skive med fast ophæng. 1 stemplet flydende caliper. |
Dæk
og fælge |
For:
120/70R19 på 3,00" alufælg. Bag: 170/60R17 på 4,50" alufælg. |
Mål
og vægt |
Totallængde:
2270 mm. Sædehøjde: 850-875 mm. Frihøjde: 175 mm. Tankkapacitet: 21,2 liter.
Fuldtanket vægt: 258 kg. |
Udstyr |
Forlygte: Daymaker™ Adaptiv LED-forlygte med
6-segment LED-lys; Bagpå: LED-baglygter; Forreste blinklys: Runde
LED-blinklys Instrumenter: 6,8" TFT-skærm med synligt område samt
speedometer, gear, kilometertæller, brændstofniveau, ur, turtæller, omgivende
temperatur, lav temperaturalarm, støttefod nede-alarm, væltealarm, cruise,
kilometerangivelse og omdrejningstæller, mulighed for Bluetooth –
telefonparring til modtagelse af opkald, musik, navigation (KUN med H-D app) Skærmstørrelse: 173 mm Type: TFT i farver m. berøring Headset-specifikationer (hvis monteret): Bluetooth Sprog: Arabisk Kinesisk (forenklet/traditionel) Tjekkisk
Dansk Hollandsk Engelsk (standard) Finsk Fransk (Canada/Frankrig) Tysk Græsk
Ungarsk Italiensk Japansk Koreansk Norsk Polsk Portugisisk
(Portugal/Brasilien) Indonesisk Russisk Slovakisk Spansk (Mexico/Spanien)
Svensk Thai Tyrkisk Vietnamesisk Håndfri mobiltelefon – via Bluetooth: Standard Stemmegenkendelse, sprog: Kun telefonfunktioner: Kræver
telefon Stemmegenkendelse, sprog: Tuner/medier/navigation: Kræver
telefon Fører/passager-samtaleanlæg: Kun headsetfunktion Informationsskærm i køretøj (lufttemperatur, olietryk og
EITMS): TPMS, motortemperatur, batterispænding, lufttemperatur Tekst-til-tale (TTS), sprog: Kræver telefon USB: Opladning og instrumentopdatering, USB-C, 5V, 3A Bluetooth: Understøtter telefon/medier ABS-bremsesystem (Anti-lock Brake System) Inkluderet: ABS (Antilock Brake System) skal sikre,
at hjulene ikke låser ved opbremsning, og hjælper køreren med at bevare
kontrollen, når der bremses hårdt op ved kørsel ligeud. Electronic Linked Braking (ELB) Inkluderet: Denne funktion anvender elektronisk
bremsekraft på begge hjul, når køreren aktiverer grebet til forbremsen, og på
nogle modeller, når køreren aktiverer bagbremsepedalen. ELB (Electronic
Linked Braking) hjælper mange kørere med at opnå bedre bremseevne. Den øger
bremsekraften, når det er nødvendigt, samtidig med at den minimerer eller
stopper forbindelsen ved lettere bremsning eller lavere hastigheder. Traction Control System (TCS) Inkluderet: TCS skal forhindre baghjulet i at lave
hjulspin og miste vejgreb, når motorcyklen accelererer ved kørsel ligeud, og
skal derved give kørerene bedre kontrol og sikkerhed. Drag-torque Slip Control System (DSCS) Inkluderet: DSCS skal reducere risikoen for, at baghjulet
pludselige mister vejgreb og låses ved deceleration, som typisk opstår ved
kraftige gear-nedskift, eller ved deceleration på våde eller glatte veje. Vehicle Hold Control (VHC) Inkluderet: Med Vehicle Hold Control (VHC) kører din
motorcykel ingen steder, før du er klar. Det er perfekt til start på bakker
eller ramper, og VHC holder bremsen låst, når du slipper den, hvilket giver
dig en jævn og sikker start. Bare giv bremsegrebet eller pedalen et hurtigt
tryk ved stop, så aktiveres VHC, indtil du er klar til at køre igen. Vær
opmærksom på, at dette ikke erstatter parkeringsbremsen! Men det gør helt
sikkert start på en opadgående overflade let som en leg. Dæktryksovervågning (Tire Pressure Monitoring System
– TPMS) Inkluderet: TPMS advarer via informationsskærmen køreren
om lavt eller højt dæktryk. Et korrekt dæktryk er vigtigt både for
motorcyklens ydeevne og dækkets levetid. Begrænset hjulløft (Wheel Lift Mitigation) Inkluderet: Et system, der hjælper dig med at holde begge
hjul på vejen under intens kørsel. Det har to funktioner: Reduktion af
forhjulsløft, som styrer drejningsmomentet for at forhindre forhjulet i at
løfte sig under acceleration, mens reduktion af baghjulsløft styrer
bremsetrykket for at holde baghjulet nede under hårde opbremsninger, hvilket
hjælper med at sikre en stabil og kontrolleret kørsel. C-ABS (Cornering Enhanced Anti-lock Brake System) Inkluderet: C-ABS er en variant af ABS, som tager højde
for hældningsvinklen på en tohjulet motorcykel eller den sideværts
udskridning på en Trike-model. Det bremsetryk, der kræves for at begrænse
hjulslip i sving, er typisk lavere end det tryk, der kræves ved kørsel
ligeud. C-ELB (Cornering Enhanced Electronic Linked Braking) Inkluderet: C-ELB tager højde for motorcyklens
nedlægningsvinkel eller sideværts udskridning for Trike-modeller. C-ELB
fordeler bremsekraften mellem for- og bagbremsen ved opbremsning i sving, så
køreren kommer sikkert gennem svinget. C-TCS (Cornering Enhanced Traction Control System) Inkluderet: C-TCS er designet til at forhindre baghjulet i
at spinne ukontrolleret under acceleration, både ved kørsel ligeud og i
sving. C-DSCS (Cornering Drag-Torque Slip Control System) Inkluderet: På motorcykler med C-DSCS hjælper systemet med
at forhindre, at baghjulet glider eller låser, når du hurtigt går et gear ned
eller slipper gashåndtaget, især på våde eller glatte veje. Når du drejer,
kan det justeres, alt efter hvor meget en tohjulet motorcykel hælder eller
afhængigt af side-til-side-bevægelsen på en Trike-model. Forbedret begrænsning af løft Inkluderet: Har samme funktion som en almindelig
hjulløftkontrol, men med lidt mere finesse. Den udnytter motorcyklens IMU
(Inerti-måleenhed) for at finjustere dens kontrol. Det betyder mere præcis
kontrol, når du har allermest brug for det. |