Velkommen til 1990'erne
Efter at have bevæget sig ind i fremtiden med K-Serien i det sidste årti, fortsætter BMW med at nyskabe mens de forbliver tro mod deres ophav og deres kunder. K-Serien får mange opdateringer og forbedringer og boxerne, ud over at få deres del af nyskabelserne, ser også en 15 år gammel forfader blive vakt til live.
1990
En 4-ventilet modificeret version af K 100 RS kommer på gaden dette år. Den bliver udnævnt til årets motorcykel de næste fem år i træk. Der er blevet solgt 35000 K 100 RS siden den første gang så dagens lys i 1983. ABS er nu standard på alle K-Seriens maskiner, en trend der endnu ikke har slået igennem hos andre producenter undtagen på deres topmodeller. BMW producerer motorcykler i et stabilt tempo, med 26000 om året.
1991
D. 18 marts 1991 ruller BMW nr. 1 million ud fra fabrikkens produktionslinie. Det er en 3-cylindret K 75 RT som bliver doneret til Røde Kors. Siden de begyndte at producere motorcykler, har BMW nu solgt 230000 1-cylindrede, 634000 boxere og 136000 med mere end 2 cylindre. Og ud af denne armada af maskiner, er der angiveligt stadig 50% kørende på vejene. Men de hviler ikke på laurbærene, så BMW begynder nu at udstyre alle motorcykler med tre-vejs katalysatorer. De er første fabrik der udstyrer motorcykler med disse katalysatorer. Og som en gestus til deres ophav, genudgiver BMW R 100 R, sidst set i 1976, og den holdes i stilen fra dengang, dog med nye materialer. Det viser sig at være et populært valg, og ved indgangen til 1992 er der allerede solgt 8041.
1992
BMW fortsætter med at producere maskiner der skal møde de større krav. De sælger 25761 R modeller (boxer) og 11408 K-modeller, inklusive den nye K 1100 LT. Dette i et år hvor salgstallene på verdensplan falder. Boxerne fortsætter med at sælge godt, 100000 er der solgt siden den første K-model kom på gaden i 1983. Et flot tal sat i forhold til at der ialt er solgt ca. 600000 boxere siden R 32 kom på gaden i 1923. Faktisk tilbyder BMW 8 boxer-modeller dette år.
1993
Dette år introduceres anden generation ABS systemet, en ny generation Boxere dukker op i form af R 1100 RS sportstourer. Motoren er en 8-ventilet indsprøjtnings boxer (model R 259) der yder 90 hk ved 7250 o/min. Den nye boxer har både Paralever baghjuls affjedring og den nye Telelever forgaffel affjedring. BMW udgiver også K 1100 RS, med det nye ABS II. I off-road afdelingen sælges der omkring 62000 G/S og GS maskiner.
1994
BMW's første 1-cylindrede i 30 år kommer på gaden, F 650 Funduro, som er designet året før. Den er resultatet af et samarbejde inden for den nye europæiske union. BMW har sammen med Italienske Aprilia og Østrigske Rotax, designet denne 650-cc, 4-ventilede "enstamper" der yder 48 hk ved 6500 o/min. R 1100 GS enduro kommer også på gaden dette år, selvfølgelig med ABS bremsesystem der kan slås fra når man kører off-road. Et nyt design fra BMW kommer på gaden: R 850 R og R 1100 R boxere - de første BMW'er i mange år uden kåbe.
1995
Fuldkommen dækket af kåbe er karakteristikken for R 1100 RT touring maskinen der uofficielt bliver navngivet den mest vejrbestandige høj-farts tourer nogensinde. BMW producerer for første gang 50000 motorcykler på et år. Det er også det sidste år, hvor den 2-ventilede Boxer bliver produceret.
1996
Ved indgangen til dette nye år, forsvinder de gamle 2-ventilede Boxere og den 3-cylindrede K 75 Serie. Dette signalerer enden på en 70-årig periode i tysk motorcykel historie. Siden 1923, er der solgt 685830 gamle Boxermodeller, hvoraf 467900 af dem er produceret i Berlin siden 1969. Men når de gamle forsvinder, dukker de nye op, BMW's til dato stærkeste motorcykel bliver introduceret, den 4-cylindrede vand-kølede K 1200 RS.
1997
Som et svar på et fald i efterspørgslen på sports maskiner, udgiver BMW deres første chopper/cruiser R 1200 C. Det er essentielt en strippet BMW, hvor alt unødvendigt er fjernet. Dr. Walter Hasselkus, BMW's præsident siden 1993 anses for at være manden bag R 1200 C og det er David Robb der gør projektet til virkelighed. Den bliver med det samme et ikon, da maskinen er med i James Bond film en Tomorrow Never Dies. I dette år bliver R 1100 RS valgt som årets motorcykel i USA, Japan og Australien.
1998
Efter 12-års fravær vender BMW tilbage til Paris-Dakar Rally med F 650 motorcyklen der køres af 4 gange Paris-Dakar vinder Edi Orioli, 2. plads kører Oscara Gallaro, 5. plads kører Jean Brucy og Ladies Cup vinderen Andrea Meyer.
1999
Årtusindet ender med BMW's bedste salgsår i hele deres historie. Der blev solgt mere end 5000 maskiner det første halvår, hvilket slår 1996 salget. Ved årets slutning er 10088 cykler kørt ud på vejene. Det er første gang i 18 år at BMW sælger mere end 1000 cykler/måned. Det stabile salg er meget på grund af K 1200 LT og R 1200 C popularitet. I motorsportens verden kører Richard Sainct BMW ind på en 5. plads i Dakar rallyet og vinder et Optic 2000 mesterskab på en F 650 RR.